Ομάδα “Σίγμα” – Ξανά στους δρόμους: Όταν οι σκληροί της ασφάλτου σκορπούσαν τρόμο (vid, pics)

Ομάδα “Σίγμα”: Έβγαιναν κάθε μέρα και δεν άφηναν να πέσει κουνούπι. Πανταχού παρόν, σε κόντρες, ληστείες, καταδιώξεις, είχαν γίνει ο φόβος και τρόμος των παραβατικών στην Αττική

Το Policenews  αναβιώνει μέσα από αυτό το αφιέρωμα τις θρυλικές μέρες και νύχτες που άφησαν ιστορία στην Ελληνική Αστυνομία με την επίλεκτη ομάδα “Σίγμα”. Σκληροί οδηγοί με αγωνιστικά γάντια, πολλά άλογα στους δρόμους από τα συμβατικά super cars με τα “καρούμπαλα” στο ταμπλό και το σήμα της αστυνομίας στις πλαϊνές πόρτες.

Ομάδα “Σίγμα”: Έβγαιναν κάθε μέρα και δεν άφηναν να πέσει κουνούπι. Πανταχού παρόν, σε κόντρες, ληστείες, καταδιώξεις, είχαν γίνει ο φόβος και τρόμος των παραβατικών στην Αττική
Ομάδα “Σίγμα”: Η ιστορία των σκληρών της ασφάλτου

Μέσα της δεκαετίας του ’90, 25 χρόνια πριν. Τα ταχύτερα περιπολικά που διέθετε η Άμεση Δράση τότε, ήταν τα Opel Astra GSi και τα Nissan Primera GT. Αμφότερα με 2λιτρους ατμοσφαιρικούς κινητήρες 150 ίππων και περισσότερο από το 1/3 της δύναμης κάτω σε σχέση με τους δράστες.

Ομάδα “Σίγμα”: Οι Porche Carrera που τρομοκρατούσαν στο πέρασμά τους

Η ηγεσία της Αστυνομίας έστελνε συλλήβδην επιστολές και αιτήματα στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, ζητώντας την προμήθεια ταχύτερων αυτοκινήτων ώστε να μπορέσει να κάνει τη δουλειά της.

Το 1995, ο τότε αρμόδιος υπουργός Σήφης Βαλυράκης είπε το πολυπόθητο «ναι» και οι αξιωματικοί πήγαν στον ΟΔΔΥ για «ψώνια».

Ομάδα “Σίγμα”: Audi και Alfa Romeo ούρλιαζαν μετά από κάθε κλήση του κέντρου της Άμεσης Δράσης
Η αρχή έγινε

Κατασχεμένα υπεραυτοκίνητα έμελλε να συστήσουν το πιο γρήγορο επίγειο Σώμα Ασφαλείας στα ελληνικά χρονικά.

Alfa Romeo 155 και 166 Q4, Audi RS2, BMW M5 E34 και M3 E30, Ford Sierra Cosworth και Mustang, Lancia Delta HF Integrale και Thema 2.0i Turbo, Mercedes 190E 2.3 16V, Porsche 911 Turbo (930) και 924 Turbo φόρεσαν τα κίτρινα λογότυπα στις πόρτες και έγιναν ο πυρήνας της Ομάδας Σίγμα.

Ομάδα “Σίγμα”: Lancia Delta HF Integrale. Σκορπούσε πανικό σε κάθε παραβατικό
Οι κόντρες και η… κόντρα μεταξύ γρήγορων και ομάδας “Σίγμα”

Τη δεκαετία του 90’ μία κλήση από την ομάδα «Σίγμα» θεωρούνταν «παράσημο» για τους «κοντράκηδες» στα λιμανάκια της Βουλιαγμένης, καθώς οι οδηγοί των «supercar» της ΕΛ.ΑΣ. ήταν άπιαστοι… ραλίστες.

Η υπηρεσία υπαγόταν στην Άμεση Δράση και έπαιρνε τα αυτοκίνητα «πυραύλους» από τα κατασχεμένα του ΟΔΔΥ.

Ομάδα “Σίγμα”: Mercedes 190E 2.3 16V. Την σεβόντουσαν άπαντες

Τα αδέλφια Νιώρα, δύο αστυνομικοί που έτρεχαν σε αγώνες του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλη, είχαν αναλάβει τότε την εκπαίδευση των οδηγών της «Σ».

Από τις αρχές του 2000 και έπειτα, η δαπανηρότητα αυτών των αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με την αυξημένη γραφειοκρατία, είχαν ως συνέπεια η ΕΛ.ΑΣ. να «ξεχάσει» τα «γκαζιάρικα» οχήματα που καταδίωκαν «επί ίσοις όροις» κοντράκηδες και κακοποιούς.

Ομάδα “Σίγμα”: Porsche 911 Turbo. Ακόμα και σήμερα, προκαλεί θαυμασμό αυτό το super car

Αρχηγός και εκπαιδευτής των οδηγών ήταν ο αστυνόμος Γρηγόρης Νιώρας, που τον μάθαμε καλύτερα από τις ειδικές του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ και το Subaru Impreza WRX STI του.

Η Ομάδα Σίγμα -ή «Σ», όπως ήταν η τυπική ονομασία της- έκανε θραύση στα underground στέκια, κερδίζοντας τον σεβασμό ακόμα και από όσους πιάνονταν στην απόχη της. Μάλιστα, για πολλούς θεωρείτο τιμή να έχει κλήση στο παθητικό του από κάποιο «όπλο» της «Σ»!

Τα υψηλά λειτουργικά κόστη, κάποια ατυχήματα (με το ανάλογο «μπουγιουρντί» στις επισκευές) και πάνω από όλα, ο περιορισμός των κονδυλίων του υπουργείου οδήγησαν στη διάλυσή της το 2001. Στη θέση της συστάθηκε η «Πήγασος», που αποδείχτηκε βραχύβια. Ούτως ή άλλως, τον μύθο της Σίγμα δεν υπήρχε περίπτωση να τον ξεπεράσει.

Η ΕΛ.ΑΣ. παίρνει supercar και αναβιώνει την περίφημη ομάδα «Σίγμα»

«Αντίδοτο» στο φαινόμενο των… fast and furious κακοποιών, οι οποίοι χρησιμοποιούν αυτοκίνητα με θηριώδη ιπποδύναμη για να ξεφεύγουν από τους αστυνομικούς, αναζητά η Ελληνική Αστυνομία.

Στο τραπέζι έχει πέσει η πρόταση για την ίδρυση μίας επίλεκτης ομάδας ταχείας επέμβασης, η οποία θα εξοπλιστεί με super car, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να καταδιώκουν τα γρήγορα αυτοκίνητα των συμμοριών.

Η ιδέα ήρθε από ανώτατους αξιωματικούς, οι οποίοι διαπιστώνουν ότι τα περισσότερα περιπολικά δεν ξεπερνούν τα 1600 κυβικά και υστερούν σημαντικά σε ιπποδύναμη. Αντιθέτως οι συμμορίες εμφανίζονται με τούρμπο αυτοκίνητα, ακόμα και με 300 ή 400 άλογα, τα οποία όταν επιταχύνουν εξαφανίζονται.

Ομάδα “Σίγμα”: Η επιστολή και η επανεκίννηση της…

Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από λίγους μήνες, εστάλη έγγραφο προς τους διοικητές αστυνομικών υπηρεσιών, προκειμένου να καταρτιστούν λίστες με αστυνομικούς που έχουν εκπαιδευτεί στη γρήγορη οδήγηση αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

Πρόκειται για μία ειδική εκπαίδευση με θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα, διάρκειας μίας εβδομάδας. Ήδη κάποιοι αστυνομικοί έχουν περάσει από συνεντεύξεις για τη στελέχωση της νέας υπηρεσίας, ενώ αναμένεται να πραγματοποιηθεί «σχολείο» για πρόσθετη εκπαίδευση των οδηγών πριν την έναρξη λειτουργίας της.

Παράλληλα, καταρτίζονται λίστες με τα «φτιαγμένα» οχήματα που διαθέτει ήδη η ΕΛ.ΑΣ. αλλά και με κατασχεμένα οχήματα που θα μπορούσαν να ενταχθούν στο στόλο της νέας ομάδας. Επιτροπές του αρχηγείου θα κρίνουν ποια από αυτά ταιριάζουν στις απαιτούμενες προδιαγραφές.

Ομάδα “Σίγμα”: BMW M5 E34. Δεν ήθελες να πέσεις στη “δαγκάνα” της

Το δρόμο για να αποκτήσει η Αστυνομία «supercar» ανοίγει ΦΕΚ που εκδόθηκε στις 13 Απριλίου 2020, το οποίο αλλάζει τον τρόπο χρήσης των κατασχεμένων οχημάτων. Ουσιαστικά καταργείται η γραφειοκρατία, προκειμένου οι αστυνομικές υπηρεσίες να μπορούν να πάρουν απευθείας στη διάθεσή τους τα οχήματα, χωρίς τη «μεσολάβηση» του ΟΔΔΥ.

Η ΕΛ.ΑΣ. βολιδοσκοπεί αυτοκίνητα, των οποίων η τιμή στις αντιπροσωπείες αγγίζει ακόμα και τις 70.000 ευρώ. Πρόκειται για οχήματα που επιταχύνουν από το 0 στα 100 χιλ/ώρα σε περίπου έξι με εφτά δευτερόλεπτα.

 

Οι λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσει η νέα υπηρεσία ακόμα δεν έχουν διασαφηνιστεί. Σε πρώτη φάση η σκέψη είναι να βρεθούν περίπου 30-60 «supercar» και ισάριθμοι ειδικά εκπαιδευμένοι οδηγοί.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην «επιτήρηση» συμμοριών της δυτικής Αττικής, οι οποίες διαθέτουν αυτοκίνητα-«πυραύλους». Πρόκειται για διαρρήκτες και ληστές, οι οποίες «χτυπούν» σε διάφορες περιοχές της Αττικής και στη συνέχεια αναπτύσσουν ταχύτητες ακόμα και άνω των 200 χιλιομέτρων την ώρα για να επιστρέψουν στη «βάση» τους.

Η νέα υπηρεσία αναμένεται να συνεργάζεται στενά με ομάδες, όπως η ΟΠΚΕ, προκειμένου να ειδοποιείται άμεσα για ύποπτα οχήματα και να τα καταδιώκει. Σε περίπτωση που η ομάδα είναι έτοιμη το καλοκαίρι, έμφαση θα δοθεί και στα νότια προάστια της Αττικής, όπου μετατοπίζεται το έγκλημα τους θερινούς μήνες και όπου στήνονται οι περισσότεροι αυτοσχέδιοι αγώνες ταχύτητας.