Όλη η δικογραφία της Έλενας Αθανασοπούλου κατά του σκηνοθέτη του Σασμού” Κώστα Κωστόπουλου (έγγραφα)

«ΣΕ ΟΛΗ τη διαδρομή αυτός δεν μίλαγε καθόλου. Εγώ έκλαιγα απαρηγόρητη και ήμουν κουλουριασμένη στο κάθισμα του αυτοκινήτου. Κατά τη διαδρομή με κατέκλυσαν αισθήματα ντροπής και αυτοευθύνης. Δεν μπορούσα να καταλάβω πώς είχα εμπιστευτεί έναν τέτοιο άνθρωπο. Ένιωθα ότι είχα προδοθεί…».

Με αυτά τα λόγια, μεταξύ άλλων, περιέγραψε στη μήνυσή της η 33χρονη σήμερα ηθοποιός Ελένη Αθανασοπούλου τα όσα βίωσε μετά τον βιασμό της από τον γνωστό σκηνοθέτη Κώστα Κωστόπουλο πριν από 12 χρόνια.

Αυτή η εφιαλτική εμπειρία της, όπως την περιγράφει (στη μήνυσή της την οποία κατέθεσε
στις 15 Απριλίου 2022), θα μπορούσε να ήταν σενάριο σίριαλ με «πρωταγωνίστρια» την ίδια
και «σκηνοθέτη» τον 57χρονο, ο οποίος έχει δουλέψει με τους πιο γνωστούς σκηνοθέτες της ελληνικής τηλεόρασης σε πολύ μεγάλες τηλεοπτικές παραγωγές, μεταξύ των οποίων και ο «Σασμός», που σαρώνει αυτήν την εποχή σε τηλεθέαση.

Σήμερα, φέρνουμε στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία της καταγγελίας που έκανε η νεαρή ηθοποιός και το πώς περιέγραψε στις Αρχές το εφιαλτικό βράδυ που πέρασε, στις αρχές του καλοκαιριού του 2010, λίγο μετά την ονομαστική της εορτή.

Στις αρχές της γνωριμίας της με τον σκηνοθέτη, που έγινε το 2009, όλα έδειχναν ότι θα οδηγούσαν σε μια πολύ φιλική σχέση. «Στο πλαίσιο της γνωριμίας μας, η οποία ήταν απλώς και μόνο φιλική, καθώς δεν του είχα δώσει ποτέ το παραμικρό δικαίωμα να νομίζει κάτι άλλο, βγαίναμε με κοινές παρέες. Σημειώνω εδώ ότι είχα γνωρίσει και τη σύζυγό του και το παιδί του μερικές φορές».

Το «Μπουκάλι κρασί…»

Ήταν μάλιστα τόσο καλή η σχέση τους, όπως περιέγραψε η ηθοποιός, που υπήρχαν και φορές που έβγαιναν με κοινές παρέες «απλώς και μόνο για διασκέδαση». Όπως έγινε και το βράδυ του βιασμού, σύμφωνα με την καταγγελία της.

«Ένα βράδυ και συγκεκριμένα ήταν στις αρχές του καλοκαιριού του 2010 (ήταν λίγο μετά την ονομαστική μου εορτή), ο εγκαλούμενος μου πρότεινε να πάμε στο club ‘‘Villa Mercedes’’ για φαγητό και μετά να συνεχίσουμε για ποτό στο club ‘‘Ακρωτήρι’’, όπου θα βρίσκονταν κάποια άτομα που κάναμε κοινή παρέα εκείνη την περίοδο…

Παραγγείλαμε φαγητό και ένα μπουκάλι κρασί. Τελειώνοντας το πρώτο μπουκάλι κρασί, ο εγκαλούμενος παρήγγειλε και δεύτερο μπουκάλι και δεν θυμάμαι αν είχε παραγγείλει και τρίτο.

Σημειώνω εδώ ότι μέχρι τότε, όλο αυτό το χρονικό διάστημα, βγαίναμε παρέα με κοινούς γνωστούς και ήταν η πρώτη φορά που έτυχε να παραβρεθούμε μόνοι μας εμείς οι δύο, αλλά
και πάλι σε δημόσιο χώρο, στο club ‘‘Mercedes’’, απ’ όπου ούτως ή άλλως θα φεύγαμε μετά
για να πάμε στο άλλο κέντρο διασκέδασης όπου μας περίμενε η παρέα του».

Η «Απώλεια συνείδησης…»

Η βραδιά σύμφωνα με την περιγραφή της καταγγέλλουσας κυλούσε πολύ όμορφα και
τίποτα δεν προμήνυε τι θα επακολουθούσε.

«Την ώρα που βρισκόμασταν στο κέντρο διασκέδασης ‘‘Villa Mercedes’’ άρχισα να νιώθω ζαλισμένη. Δεν μπορούσα να καταλάβω για ποιο λόγο ένιωθα τόσο ζαλισμένη και προοδευτικά ένιωθα να χάνω τη συνείδησή μου, και αυτό μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση, γιατί ναι μεν δεν πίνω πολύ αλκοόλ, αλλά γνωρίζω πολύ καλά τα όριά μου και είμαι σίγουρη ότι σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσε να μου προκαλέσει τέτοια σύγχυση, αποπροσανατολισμό, ζαλάδα και απώλεια συνείδησης το κρασί, και μάλιστα καλής ποιότητας, γιατί το συγκεκριμένο club στο οποίο είχαμε πάει πρόσεχε πάρα πολύ την ποιότητα των υπηρεσιών του. Δεν γνωρίζω αν υπήρχε κάποια άλλη ουσία στο κρασί
που ήπια. Εγώ πλέον δεν ένιωθα καθόλου καλά και φοβόμουν ότι θα λιποθυμήσω, δεν είχα καταλάβει τι μου γινόταν και του είπα να φύγουμε γιατί δεν ένιωθα καλά.

Από τη στιγμή που φύγαμε από το μαγαζί μέχρι τη στιγμή που επανήλθαν οι αισθήσεις μου
έχω κενό μνήμης».

«Συνουσιαζόταν µε εµένα…»

Στη μήνυση που κατέθεσε η 33χρονη περιέγραψε με όσο περισσότερες λεπτομέρειες μπορούσε να θυμηθεί τον βιασμό της. «Το μόνο που θυμάμαι είναι ότι τη στιγμή που άνοιξα τα μάτια μου και γύρισαν οι αισθήσεις μου, ήμασταν μέσα στο αυτοκίνητό του και αυτός είχε διεισδύσει με το γεννητικό του όργανο στο σώμα μου και συνουσιαζόταν με εμένα εν αγνοία μου και χωρίς τη δική μου συναίνεση.

Συγκεκριμένα, είδα τον εγκαλούμενο από πάνω μου, εγώ ήμουν σε θέση ανάσκελα, μου
είχε ανοίξει τα πόδια, είχε σηκώσει τη φούστα μου, είχε απομακρύνει το εσώρουχό μου, ενώ
αυτός με κατεβασμένο το παντελόνι του και το εσώρουχό του εκτελούσε μέσα μου τη γενετήσια πράξη, δηλαδή με βίαζε…

Όταν συνειδητοποίησα τι μου συμβαίνει, πάγωσα στην αρχή, είχα ‘‘κερώσει’’ από τον τρόμο
μου και από τον φόβο μου. Μετά εντελώς ασυναίσθητα και δεν μπορώ να καταλάβω πώς, βρήκα τη δύναμη, άρχισα να τον κλωτσώ, να ουρλιάζω, να τρέμω και να κλαίω. Κάποια στιγμή αυτός τραβήχτηκε από πάνω μου, εγώ συνέχιζα να ουρλιάζω και να κλαίω και έντρομη του ζήτησα να με πάει να βρω την κοινή μας παρέα στο ‘‘Ακρωτήρι’’».

Για την 33χρονη ηθοποιό (21 ετών τότε) οι στιγμές που ακολούθησαν ήταν εξίσου δύσκολες, καθώς σιγά σιγά συνειδητοποιούσε τι της είχε συμβεί. Καθόταν δίπλα στον άνθρωπο τον οποίο εμπιστευόταν και ταυτόχρονα της είχε συμπεριφερθεί με τον χειρότερο τρόπο. «Αυτός δεν μιλούσε καθόλου και εγώ μετά άρχισα να φωνάζω ‘‘γιατί το έκανες σε εμένα αυτό;’’.

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής κάποια στιγμή φοβήθηκα μη μου επιτεθεί, αλλά ένιωθα ότι δεν είχα άλλη επιλογή, δεν άντεχα να βγω μόνη μου από το αμάξι στην κατάσταση που βρισκόμουν. Έκλαιγα με αναφιλητά και του φώναζα ‘‘γιατί μου το έκανες αυτό;’’. Ένιωθα κυριολεκτικά ότι ήθελα να ανοίξει η γη να με καταπιεί, φοβόμουν, ντρεπόμουν και ένιωθα αηδία. Κάποια στιγμή φτάσαμε στο ‘‘Ακρωτήρι’’. Αμέσως βγήκα από το αμάξι και αυτός έφυγε».

Ο φόβος

Έπρεπε να περάσουν 12 χρόνια και να υπάρξει το κίνημα «#MeToo» στη χώρα μας για
να βρει το θάρρος να μιλήσει. Κομβικός ήταν ο ρόλος που διαδραμάτισε ένας σεναριογράφος
ο οποίος γνώριζε την 33χρονη ηθοποιό και σύμφωνα με την καταγγέλλουσα: «Ήξερε και εκείνος από τον ίδιο τον εγκαλούμενο τι μου είχε κάνει».

Τελικά, η Ελένη Αθανασοπούλου πήρε τη μεγάλη απόφαση, αν και είχε κάποιους ενδοιασμούς, καθώς η συγκεκριμένη εμπειρία έγινε βασανιστική για την καθημερινότητα της. «Μέσα μου πάλευαν η ανάγκη να εκφράσω τον βιασμό μου στις Αρχές καταγγέλλοντας τον βιαστή μου και, από την άλλη, ο φόβος ότι δεν θα γίνω πιστευτή ή ότι θα με κατηγορήσουν για την αποκάλυψη του βιασμού μου. Έκτοτε βιώνω πολύ συχνά αγχώδεις διαταραχές, περιοδικά διαστήματα κατάθλιψης, ενώ πολύ συχνά εμφανίζω συναισθηματικά μουδιάσματα και καταλαμβάνομαι από ενοχές. Δεν είναι λίγες οι φορές που ενοχλητικές σκέψεις και αναδρομές στο περιστατικό με κατακλύζουν τη νύχτα, με αποτέλεσμα
να έχω εφιάλτες και συμπτώματα αναβίωσης του περιστατικού».

«Πενθώ…»

Μάλιστα, η νεαρή ηθοποιός μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση είπε ότι «πέρασα από πολλά στάδια, θλίψης, οργής, θυμού, πένθους. Εγώ πενθώ για το κορίτσι που ήμουν τοτε. Ήμουν
21 ετών τότε, πολύ άγριο αυτό που μου συνέβη…».

Προέτρεψε, όμως, αν υπάρχουν άλλα θύματα βιασμών, ανεξάρτητα από το πόσος χρόνος έχει περάσει, να απευθυνθούν στις Αρχές. «Να βγούνε τα θύματα, να πάρουν θάρρος, να πάρουν δύναμη, να το κάνουν κυρίως για τη δική τους ψυχή και έπειτα για να προστατέψουμε όλα τα υπόλοιπα νέα παιδιά».

Μετά την υποβολή της μήνυσης από την ηθοποιό και την αναφορά της σε συγκεκριμένα περιστατικά, διατάχτηκε η διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας.

Κώστας Κωστόπουλος: «∆εν πρόκειται να αφήσω τη συκοφαντία να σέρνεται
και να διαβρώνει την επαγγελματική και προσωπική µου ζωή»

Η καταγγελία της νεαρής ηθοποιού, όπως ήταν φυσικό, πήρε γρήγορα μεγάλες διαστάσεις,
καθώς ο Κώστας Κωστόπουλος είναι ένας σκηνοθέτης που έχει δουλέψει σε πάρα πολλές επιτυχημένες και δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές.

Η φύση της καταγγελίας και του αδικήματος όμως δεν προσφέρεται για… «σασμό».

Με ανάρτησή του στην προσωπική του σελίδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο γνωστός σκηνοθέτης πέρασε στην… αντεπίθεση, περιγράφοντας μια «άλλη πραγματικότητα» από αυτήν της καταγγέλλουσας.

«Εδώ και καιρό, μια γυναίκα με την οποία είχαμε μία περιστασιακή γνωριμία πριν από δώδεκα, δεκατρία χρόνια, με απειλεί, μέσω μηνυμάτων και υπαινιγμών στα social media, ότι θα με καταγγείλει για βιασμό. Βλέποντας τις σχετικές της αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα, διαπίστωσα ότι εμπλούτιζε συνεχώς την ‘‘καταγγελία’’ της, με προσωπικά κωμικά και δήθεν χιουμοριστικά βιντεάκια, ‘‘φωτογραφίζοντας’’ συνεχώς εμένα», έγραψε ο σκηνοθέτης και πρόσθεσε: «Έδωσα τόπο στην οργή, αρνούμενος να πιστέψω ότι τέτοιου είδους ψεύδη θα μπορούσαν να αποκτήσουν επίσημη υπόσταση. Τις τελευταίες ημέρες, όμως, δημοσιεύματα και τηλεοπτικά ρεπορτάζ αναφέρουν ότι η γυναίκα αυτή έχει προχωρήσει σε υποβολή μήνυσης για έναν βιασμό προ δωδεκαετίας από «γνωστό σκηνοθέτη», χωρίς και πάλι να κατονομάζομαι.

Λόγοι ευθύτητας και αξιοπρέπειας μου επιβάλλουν να τοποθετηθώ δημόσια: Η ‘‘καταγγελία’’ αυτή, αν και εφόσον όντως αφορά εμένα, είναι απολύτως ψευδής και αποτελεί μία χυδαία απόπειρα συκοφάντησής μου.

Οι αρχές και το ήθος μου είναι γνωστές σε όλους όσους συνεργάστηκα όλες αυτές τις δεκαετίες. Βέβαια, για την υπεράσπιση του ονόματος και της προσωπικότητάς μου δεν αρκούν μόνο οι μαρτυρίες των φίλων» ανέφερε στην ανάρτησή του ο Κώστας Κωστόπουλος, ο οποίος και σημείωσε: «Δεν πρόκειται να αφήσω τη συκοφαντία να σέρνεται και να διαβρώνει την επαγγελματική και προσωπική μου ζωή. Δεν έχω μάθει άλλωστε να ζω ανάμεσα σε σκιές και φαντάσματα.

Είμαι υποχρεωμένος να ζητήσω την προστασία της Δικαιοσύνης στην οποία άμεσα προσφεύγω. Δεν σκοπεύω προφανώς να αντιπαρατεθώ δημόσια με την εν λόγω γυναίκα ούτε να απαντήσω στα ψεύδη της ή να συνδιαλλαγώ μαζί της. Οι λειτουργοί της Δικαιοσύνης, στην οποία έχω απόλυτη εμπιστοσύνη, είναι αυτοί στους οποίους καταφεύγω όπως θα έκανε κάθε πολίτης που θα ήθελε να προστατεύσει το όνομά του.

Στο διάστημα που ακολουθεί και μέχρι να αποφανθεί η Δικαιοσύνη νιώθω την υποχρέωση να παραιτηθώ από τη σειρά την οποία σκηνοθετώ. Δεν θέλω με κανέναν τρόπο αυτή η προσωπική μου περιπέτεια να φέρει σε δύσκολη θέση τους συνεργάτες μου, την παραγωγή και το κανάλι».

Αυτούσια η μήνυση της ηθοποιού κατά του σκηνοθέτη του “Σασμού”: