Συνάντηση της Ε.ΑΣ.Υ.Α. με το Διοικητή της Άμεσης Δράσης

Συνάντηση της Ε.ΑΣ.Υ.Α. με το Διοικητή της Άμεσης Δράσης – Όλα όσα συζήτησαν για τους συναδέλφους τους

Αντιπροσωπεία του Προεδρείου της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών συνοδευόμενο από εκλεγμένους αντιπρόσωπους μας που υπηρετούν στη Διεύθυνση Άμεσης Δράσης Αττικής, συνεχίζοντας τον κύκλο επισκέψεων σε Αστυνομικές Υπηρεσίες εδαφικής αρμοδιότητάς μας,  συναντηθήκαμε με το νέο Διευθυντή της Διεύθυνσης Άμεσης Δράσης Αττικής Ταξίαρχο κ. ΚΑΜΠΡΑ Αθανάσιο. Αφού ευχηθήκαμε στον κ. Ταξίαρχο καλή σταδιοδρομία και «γερό στομάχι» στα νέα του καθήκοντα, αναφερθήκαμε στα κυριότερα ζητήματα που απασχολούν τα μέλη μας που υπηρετούν στην Άμεση Δράση ως εξής:

  • Θεσμοθέτηση οικονομικών κινήτρων (εκτός έδρας) για τους υπηρετούντες της Άμεσης Δράσης, στα πρότυπα της πρότασης που είχαμε καταθέσει για την Υ.Ε.Ε.Δ. (Ομάδες Ο.Π.Κ.Ε., ΔΡΑΣΗ) την 03-12-2019 στο σημερινό Υπουργό Προστασίας κ. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ Μιχάλη.
  • Οφειλόμενες ημερήσιες αναπαύσεις – Υπόλοιπα αδειών- Ενίσχυση Α’ Υποδιεύθυνσης.
  • Σύσταση Συμβουλίου Μεταθέσεων για τη Διεύθυνση Άμεσης Δράσης ΑττικήςΗ Άμεση Δράση αποτελεί τη μόνη Διεύθυνση της οποίας το προσωπικό μετακινείται εντός αυτής, δίχως να συνεδριάζει επί σειρά ετών το Συμβούλιο Μεταθέσεων, καίτοι τούτο προβλέπεται από το άρθρο 13 παρ. 1 του Π.Δ. 100/2003.
  • Απεμπλοκή από ακίνητους στόχους & πάρεργα που δεν έχουν σχέση με την κύρια αποστολή και φύση της ΥπηρεσίαςΓια παράδειγμα, σε όλα τα ωράρια επί καθημερινής βάσεως σε στόχο στο κέντρο της Αθήνας διατίθενται τρία S/A και δύο σταθμοί ‘’Ζ’’, εκ των οποίων οι δύο S/A βρίσκονται σε παρακείμενο στόχο πάνω στο πεζοδρόμιο, προκαλώντας τα δυσμενή σχόλια των πολιτών, σε πολύ κοντινή απόσταση μεταξύ τους και φυλάσσοντας το ίδιο σημείο. Επιπλέον, καίτοι υπάρχει σταθερός σκοπός φύλαξης στο σημείο, οι σταθμοί της Άμεσης Δράσης φυλάνε τον ίδιο ακριβώς στόχο.
  • Κατοχύρωση – επισημοποίηση του σήματος υπηρεσίας (κονκάρδα) στον κανονισμό περί στολής.
  • Υλικοτεχνικός εξοπλισμός (οχήματα, μηχανές, κράνη, αλεξίσφαιρα γιλέκα, Η/Υ, Τηλεφωνικό Κέντρο, ασύρματοι, ατομικές κάμερες, αναβάθμιση υπηρεσιακών συνεργείων κλπ.).

-Επιβάλλεται υπηρεσιακή μέριμνα για την ανανέωση και τη συντήρηση των υπαρχόντων οχημάτων.

-Εξίσου σημαντική είναι η αντικατάσταση των Η/Υ που χρησιμοποιεί το Τηλεφωνικό Κέντρο με νεότερης τεχνολογίας Η/Υ, οι οποίοι θα προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες στο εργαζόμενο προσωπικό.

-Χορήγηση στο προσωπικό των προβλεπόμενων από το Π.Δ. ειδών ιματισμού (μπουφάν, ύφασμα στολής, άρβυλα, μέριμνα για επάρκεια μεγεθών κλπ.).

Μεγάλες καθυστερήσεις στην επισκευή των οχημάτων της Άμεσης Δράσης με αποτέλεσμα η Υπηρεσία να υπολείπεται σε λειτουργικά οχήματα, δυσχεραίνοντας έτσι την αποστολή της, εις βάρος της κοινωνίας και των φορολογούμενων πολιτών. Προσέτι, πέραν της επικινδυνότητας των πεπαλαιωμένων οχημάτων για τους επιβαίνοντες, οι υπηρετούντες αστυνομικοί επιβαρύνονται και με την επισκευή-κόστος συντήρησής τους.

-Απαρχαιωμένος στόλος μηχανών των ομάδων ΔΙ.ΑΣ.-Ζ με αποτέλεσμα να τίθεται τόσο ζήτημα ασφάλειας των επιβαινόντων αστυνομικών, όσο και ζήτημα αποδοτικότητας της Υπηρεσίας.

  • Μέτρα τάξης. Ενασχόληση της μάχιμης αυτής Υπηρεσίας σε παντελώς αχρείαστα και άσκοπα-κατά την άποψή μας- μέτρα. Επιβάλλεται ο εξορθολογισμός τους λαμβάνοντας υπόψιν τις πραγματικές υπηρεσιακές ανάγκες της κάθε Υποδιεύθυνσης. Απαράδεκτο το φαινόμενο η έκδοση Διαταγών ακόμα και αργά το βράδυ, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα την τροποποίηση της ανακοινωμένης υπηρεσίας, ενώ -ευτυχώς- σε λίγες περιπτώσεις την ανάκληση Ημερησίων Αναπαύσεων.
  • Ωράριο εργασίας ομάδας ΔΙ.ΑΣ. Επιτακτική η ανάγκη του ωραρίου εργασίας των αστυνομικών της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ. στα πρότυπα του «μπροστά κυλιόμενου».
  • Εκπαιδεύσεις Αστυνομικού Προσωπικού. Αναβάθμιση της εκπαίδευσης (κοινά σχολεία Αυτοάμυνας και Αυτοπροστασίας με κοινή εκπαίδευση πληρωμάτων Α και Β Υποδιεύθυνσης, σεμινάρια «STOP THE BLEED» , Κ.Α.Ρ.Π.Α., σχολεία γρήγορης και ασφαλούς οδήγησης -ΤΕΙΜΟ-).
  • Διάθεση των αστυνομικών της Άμεσης Δράσης σε άλλες Διευθύνσεις. Η Άμεση Δράση ενισχύει καθημερινά έτερες Διευθύνσεις π.χ. Μεταγωγών, ΠΡΟΚΕΚΑ Αμυγδαλέζας κλπ., γεγονός που αποδυναμώνει τη δύναμη των διατιθέμενων αστυνομικών της Άμεσης Δράσης.
  • Κέντρο Επιχειρήσεων Άμεσης Δράσης (Τηλεφωνικό Κέντρο)

Συνάντηση της Ε.ΑΣ.Υ.Α. – Βασικές Επισημάνσεις:

 

  1. Αναβάθμιση του συστήματος Πήγασου ο οποίος είναι από το 1998
  2. Επικοινωνιακή καμπάνια του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ που θα ενημέρωνε τους πολίτες ότι το «100» αποτελεί αριθμό έκτακτης ανάγκης θα ήταν υπέρ του δέοντος ωφέλιμη και για το προσωπικό και για τους πολίτες.
  3. Επικαιροποίηση του συστήματος οδών και Αστυνομικών Τμημάτων (Δηλαδή, προσθήκη νέων οδών και αφαίρεση οριστικά κλειστών Α.Τ. καθώς και αντιστοιχία οδών σε όλους τους Δήμους που υφίστανται).
  4. Αναβάθμιση και ανανέωση εφαρμογής χαρτών (Δηλαδή, χαρτογράφηση των αχαρτογράφητων μέχρι πρότινος περιοχών).
  5. Εξουσιοδότηση στους τηλεφωνητές με επιπλέον φίλτρα αναζήτησης καρτών (π.χ. χρήση τηλεφώνου αναγνώρισης).
  6. Άρση φραγής προς τις κλήσεις κινητών τηλεφωνικών αριθμών από τη συσκευή του τηλεφωνητή με σκοπό την παροχή περαιτέρω απαραίτητων πληροφοριών που σχετίζονται με το συμβάν.
  7. Ταυτόχρονη αποστολή μίας κάρτας συμβάντος σε όλα τα κέντρα των εκφωνητών προς διαβίβασή της (π.χ. Θ-9 Αναζητήσεις και Ε-28 Εξαφάνιση).
  8. Έγκυρη ενημέρωση τυχόν τροποποιήσεων στην επιλογή «ΘΕΣΗ» στην οποία ο τηλεφωνητής ανασύρει αυτόματα στοιχεία οδού από κάποια Δημόσια υπηρεσία ή κρατική δομή.
  9. Προτείνουμε αλλαγές στο τρόπο λειτουργίας του , έτσι ώστε να φιλτράρονται οι κλήσεις και να κατανέμονται ανάλογα. Ήτοι θα μπορούσε όταν ο πολίτης καλεί το «100» να ακολουθεί αυτοματοποιημένο μήνυμα ως εξής: Α) Για έκτακτα περιστατικά πιέστε το «1» όπου οι τηλεφωνητές θα χειρίζονται αποκλειστικά δίχως να υπάρχει αναμονή. Β) Για πληροφορίες-συμβουλές πιέστε το «2» όπου θα συγκεντρώνονται οι κλήσεις που ζητούν πληροφορίες όπως π.χ. ποιοι δρόμοι είναι κλειστοί , αν ισχύει ο δακτύλιος, ποια νοσοκομεία εφημερεύουν κ.α. Γ) Για περιστατικά που δεν αφορούν σε αστυνομικό αντικείμενο πιέστε το «3» για παράδειγμα περιστατικά με τετράποδα που αρμόδιοι είναι π.χ. οι δήμοι ή η Πυροσβεστική Υπηρεσία ή για ιατρικά περιστατικά αρμοδιότητας Ε.Κ.Α.Β. οι τηλεφωνητές θα μπορούσαν να λάβουν τις κλήσεις και να τις προωθήσουν άμεσα στις αρμόδιες Υπηρεσίες.

        Όλα τα θέματα συζητήθηκαν διεξοδικά για αρκετή ώρα.  Ο κ. Ταξίαρχος ακούγοντας προσεκτικά μία-μία τις αιτιάσεις της Ένωσής μας, κατέγραψε τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες των αστυνομικών που υπηρετούν στην Άμεση Δράση Αττικής που του μεταφέραμε και ζήτησε να υπάρχει εποικοδομητική συνεργασία με την Ένωσή μας, ενώ υποσχέθηκε ότι ως νέος Ταξίαρχος της Υπηρεσίας θα πράξει ό,τι περνάει από το χέρι του ώστε αρκετά ζητήματα τα οποία περιλαμβάνονται στο Υπόμνημα να ικανοποιηθούν. Εμείς από την πλευρά μας  τονίσαμε πως για τα ζητήματα τα οποία άπτονται σε Υπηρεσίες προϊστάμενες της Άμεσης Δράσης θα απευθυνθούμε ιεραρχικά για την επίλυσή τους.

Ως Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών από την πλευρά μας δηλώνουμε με σαφήνεια ότι θα είμαστε συμπαραστάτες της προσπάθειας της νέας Διοίκησης για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας της Άμεσης Δράσης, ενώ θα είμαστε πάντα δίπλα στους υπηρετούντες συναδέλφους της Α.Δ. και αρωγοί σε όλα τα δίκαια αιτήματά τους, προκειμένου αυτή η Υπηρεσία η οποία αποτελεί την προμετωπίδα της ΕΛ.ΑΣ. στην Αττική και ταυτόχρονα Υπηρεσία πυλώνα της Ένωσής μας,  να παρέχει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους πολίτες.

Για το Δ.Σ. της Ένωσης Αθηνών

Ο Πρόεδρος Πάκος Δημοσθένης

Ο Γενικός Γραμματέας Χύτας Κων/νος