Blue Horizon: Μπαίνουν επιθεωρητές του Λιμενικού για έλεγχο στην Attica Group, μετά τον θάνατο του 36χρονου Αντώνη

Από εξονυχιστικό έλεγχο του Λιμενικού και πιο συγκεκριμένα από πιστοποιημένους Επιθεωρητές ελέγχου ISM-International Safety Management Code θα περάσει η Blue Star Ferries του ομίλου Attica στον στόλο της οποίας ανήκει το Blue Horizon

Σύμφωνα με πληροφορίες την προσεχή Δευτέρα στελέχη του υπουργείου θα επισκεφθούν τα γραφεία της εταιρείας στην Καλλιθέα και θα κάνουν ελέγχους αφού το πιστοποιητικό λειτουργίας της εταιρείας, το λεγόμενο έγγραφο συμμόρφωσης- DOC-Document of Compliance, εκδίδεται από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου.

Ο έλεγχος αυτός θα διενεργηθεί ως έκτακτος-επιπρόσθετος για την εκ νέου θεώρηση πιστοποιητικού της εταιρείας μετά τα νέα δεδομένα που προέκυψαν και οδήγησαν στον θάνατο του 36χρονου Αντώνη Καργιώτη.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σύμφωνα με τη νομοθεσία που στηρίζεται κυρίως στο κεφάλαιο 9 της Διεθνούς Σύμβασης SOLAS περί ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα καθώς και στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 336/2006 ελέγχεται υποχρεωτικά βάσει του “Συστήματος Ασφαλούς Διαχείρισης” που αφορά την λειτουργία της εταιρείας αλλά και τον έλεγχο της εταιρείας πάνω στα πλοία της.

Σύμφωνα με το πιστοποιητικό η διαχειρίστρια του πλοίου εταιρεία είναι υπεύθυνη για θέματα ασφάλειας και προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος εξασφαλίζοντας όλες τις κατάλληλες συνθήκες ούτως ώστε να λειτουργούν τα πληρώματα στα πλοία της σύμφωνα με όλους τους κανονισμούς. Για ό,τι συμβεί στο πλοίο υπεύθυνη είναι η εταιρεία για αυτό και υπάρχει οργανόγραμμα υπευθύνων για κάθε θέση ξεχωριστά.

Στο πλαίσιο αυτό καθορίζονται οι αρμοδιότητες της εταιρείας προς τα πλοία της βάσει του κεφαλαίου 3 του Συστήματος Ασφαλούς Διαχείρισης. Επίσης, υπάρχει ο σχεδιασμός και η προετοιμασία για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε έκτακτης ανάγκης όπως αυτή του «άνθρωπος στη θάλασσα» (αναλυτικά στο κεφάλαιο 8 του Συστήματος Ασφαλούς Διαχείρισης).

«Οποιοδήποτε θέμα δημιουργηθεί στο πλοίο ενημερώνεται από τον πλοίαρχο και η εταιρεία που είναι υπεύθυνη πέρα από την ενημέρωση των Λιμενικών Αρχών» επισημαίνει στο protothema.gr ο διεθνής εμπειρογνώμονας και ναύαρχος ε.α. του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Σπανός:

«Αυτό που ορίζει ο ISM Code είναι ότι σε περίπτωση που υπάρξει οποιοδήποτε συμβάν ουσιαστικά η εταιρεία είναι σαν μην έχει πλέον το Document of Compliance δηλαδή χάνει την ισχύ το πιστοποιητικό, σαν να μην υφίσταται το πιστοποιητικό λειτουργίας της, που σημαίνει ότι οφείλει να απαγορεύσει τον απόπλου του πλοίου και να αποσυρθεί προσωρινά το πιστοποιητικό ασφαλούς διαχείρισης του πλοίου και άμεσα να γίνει επιπρόσθετος έλεγχος από τον φορέα που εκδίδει τα πιστοποιητικά.

Ο έλεγχος εστιάζεται πρώτο στην διαχειρίστρια εταιρεία για να διαπιστωθεί αν τηρήθηκαν πιστά όσα ορίζονται από τον Διεθνή Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης και πιο συγκεκριμένα τα κεφάλαια 2-3-6-7-8 και 11. Επίσης, εξετάζεται το Risk Assessment δηλαδή το εγχειρίδιο διαχείρισης κινδύνου».

Blue Horizon: Οι κινήσεις της Attica

Στο πλαίσιο αυτό η διοίκηση του ομίλου Attica group θα αναθέσει στην εταιρεία συμβούλων διαχείρισης McKinsey αφενός την πραγματοποίηση έρευνας για τον έλεγχο της τήρησης των διαδικασιών αναφορικά με τη λειτουργία του στόλου και αφετέρου την κατάθεση πρότασης σχετικά με βέλτιστες τακτικές προς αυτή την κατεύθυνση.

Blue Horizon: «Ένας παλαβός ήταν»… «Μην πεις πολλά»

Σοκάρουν τα ηχητικά ντοκουμέντα που έρχονται στο φως της δημοσιότητας για τα δραματικά λεπτά κατά τη διάρκεια των οποίων, ο Αντώνης Καργιώτης έχανε τη ζωή του στο λιμάνι του Πειραιά.

Οι διάλογοι ανάμεσα στον πλοίαρχο και τον ύπαρχο του Blue Horizon, που μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός Mega προκαλούν οργή, καθώς ισχυρίζονται ότι ο άτυχος 36χρονος, τον οποίο χαρακτηρίζουν παλαβό, έπεσε μόνος του στη θάλασσα, χωρίς να τον έχει σπρώξει κανείς.

Υποστηρίζουν δε ότι ο καταπέλτης είχε κλείσει, παρότι το επίμαχο βίντεο, που έκανε τον γύρο του διαδικτύου, αποδεικνύει το ακριβώς αντίθετο.

Οι διάλογοι σοκ

Πλοίαρχος: Ρε τον μ… ρε. Τώρα οικονομίσαμε. Δεν τον έσπρωξε το πλήρωμα. Πήγε να τον βγάλει το πλήρωμα. Πάρε μία τον… θέλει λεπτομέρειες για το τι έγινε… μη πει πολλά.

Ύπαρχος: Αυτός είχε ξεκινήσει το βαπόρι και πήγαινε μπροστά και πήγε να ανέβει πάνω στον καταπέλτη…δίπλα, δίπλα. Στον καταπέλτη ήταν. Ένας παλαβός ήταν. Εκείνη την ώρα που έδεσα εγώ τον κάβο ήταν δίπλα μου. Του λέω: ‘’Ταξιδεύεις;’’ όχι μου λέει και μετά ανέβηκε, μπαίνει μέσα.

Πλοίαρχος: Αμέσως ενημέρωσα το traffic και το λιμενικό. Έκοψα και την κίνηση, έκανα κράτη για να μειώσω τα απόνερα. Μετά δεν ξέρω τι έγινε από εκεί. Εγώ τον είδα ναι. Μάλιστα τον είδε και το Έλυρος, φώναξε ο καπετάνιος από το Έλυρος…κολυμπούσε.

Ύπαρχος: Του λέω βγες έξω…βγες έξω.

Πλοίαρχος: Ο αξιωματικός που τον είδε κολυμπούσε.

Ύπαρχος: Πάει να βγει έξω… βγαίνει έξω, ξαναμπαίνει μέσα και έπεσε στην θάλασσα.

Πλήρωμα: Αυτός ήταν απέξω.

Ύπαρχος: Ναι, είχαμε κλείσει καταπέλτη, των οχημάτων, ναι. Αυτός ήταν στη πίντα, καθότανε και μετά πήρε δρόμο να μπει μέσα. Τελευταίος, τελευταίος. Είχαμε ξεκινήσει, προχωρούσε το βαπόρι μπροστά. Είχαμε αμολήσει, ναι.

Πλοίαρχος: Ξαφνικά είδα από την κάμερα έναν επιβάτη, ο οποίος προσπάθησε να μπει μέσα στο πλοίο και γλίστρησε. Πώς έγινε αυτό ρε…;

Ύπαρχος: Τίποτα, δεν με βλέπω καλά.

Ακολούθησε άλλο ένα ηχητικό ντοκουμέντο, με τον ύπαρχο να λέει ότι νόμιζε πως ο 36χρονος ήταν “μαύρος, Πακιστανός”.

“Εγώ νόμιζα ότι δεν είχε εισιτήριο. Νόμιζα ότι είναι μαύρος, Πακιστανός, γιατί καθόταν εκεί απ’ έξω και γύριζε γύρω – γύρω. Μα δεν μας έδειξε κανένα εισιτήριο. Εμένα το μόνο που μου είπε ήταν “εγώ θα ταξιδέψω”” ακούγεται να λέει, προκαλώντας αποτροπιασμό, θυμό και θλίψη.

Blue Horizon: Η κατάθεση που «αδειάζει» λιμενικούς και ύπαρχο – «Ήταν ο Αντώνης γνωστό πρόσωπο στο λιμάνι»

Θολή και με πολλά σκοτεινά σημεία παραμένει η υπόθεση με τους δυο λιμενικούς που έπρεπε να βρίσκονται στο πόστο τους έξω από τα πλοία BLUE HORIZON και ΈΛΥΡΟΣ το βράδυ της 5ης Σεπτεμβρίου όταν δολοφονήθηκε εν ψυχρώ ο 36χρονος Αντώνης.

Στις καταθέσεις τους – που αποκάλυψε το newsit.gr – ο πρώτος υποστηρίζει πως έγινε ένα επεισόδιο με αλλοδαπούς στα εκδοτήρια και πήγε να δει τι συμβαίνει και ο δεύτερος τόνισε πως λόγω “προβλήματος με τσιγγάνους” πήγε στα εκδοτήρια να επιληφθεί!

Όμως ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ – BLUE STAR o οποίος ήταν στο σημείο και επέβλεπε τον απόπλου του πλοίου BLUE HORIZON (είναι ο άνθρωπος που φαίνεται στο βίντεο να παρακολουθεί τον ύπαρχο να πετάει στη θάλασσα τον Αντώνη και αμέσως να πλησιάζει τον καταπέλτη) διαψεύδει τους δυο λιμενικούς ότι υπήρξε επεισόδιο με τσιγγάνους ή αλλοδαπούς στα εκδοτήρια που τους ανάγκασε να κινηθούν προς τον τόπο του «θερμού» συμβάντος και να αφήσουν το πόστο τους λέγοντας χαρακτηριστικά στην κατάθεση του : “Δεν είδα τίποτα ούτε κάποιος από συναδέλφους μου ανέφερε κάτι…”.

Επίσης υποστήριξε ότι ο άτυχος Αντώνης ήταν πρόσωπο γνωστό στο λιμάνι του Πειραιά. Τον γνώριζαν οι εργαζόμενοι και τα πληρώματα! Το μεγάλο ερώτημα είναι τι πραγματικά συνέβη εκείνο το βράδυ στο μεγάλο λιμάνι; Σημειώθηκε ή όχι επεισόδιο με τσιγγάνους ή αλλοδαπούς και που τελικά ήταν οι δυο λιμενικοί που είχαν την ευθύνη του απόπλου των δυο συγκεκριμένων πλοίων;

Blue Horizon: Τι λένε οι δυο λιμενικοί και τι ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας

Ο ανθυπασπιστής που είχε την ευθύνη απόπλου του μοιραίου πλοίου αναφέρει στην κατάθεση του : “Είχα χρεωθεί τον κατάπλου – απόπλου του CHAMPION JET 2 του WORLD CHAMPION JET, τα οποία ελλιμενίζονται στην περιοχή του Άγιου Σπυρίδωνα (Πύλη Ε9-10) και τέλος τον απόπλου του BLUE HORIZON στην περιοχή του αγίου Διονυσίου (Πύλη Ε3). Ο απόπλους του BLUE HORIZON ήταν προγραμματισμένος στις 21.00. Εγώ ευρισκόμενος πλησίον εκδοτηρίων καθότι υπήρξε διαπληκτισμός μεταξύ αλλοδαπών για άγνωστο λόγο και πήγα να δω τι γίνεται. Κάποια στιγμή άκουσα φωνές από τη θάλασσα την ώρα που απομακρύνονταν το εν λόγω πλοίο. Άμεσα προσέτρεξα εκεί πέρα. Άκουσα να φωνάζουν για άνθρωπο στη θάλασσα, δίχως όμως να αντιληφθώ την ύπαρξη κάποιου ατόμου μέσα σ΄ αυτή”.

Στην κατάθεσή του, ο λιμενικός που είχε την ευθύνη για τον απόπλου τους Έλυρος ανέφερε «Είχα διατεταγμένη υπηρεσία από 14:00 μέχρι 22:00 με καθήκοντα μέτρων τάξης. Εκτελώντας τα καθήκοντά μου στην πύλη Ε3 από που θα απέπλεε το Έλυρος με προγραμματισμένη ώρα απόπλου 21:00 και εβρισκόμενος πέραν του καταπέλτη προς τα εκδοτήρια λόγω προβλήματος με τσιγγάνους, αλλά σε ήδη πεπερασμένη ώρα απ’ τον προγραμματισμένο απόπλου, είδα στο βάθος ανθυπασπιστή να μου κάνει νοήματα πιθανόν για να συνδράμω. Δεν μπόρεσα να κατευθυνθώ άμεσα στο σημείο λόγω ότι προβλήματος που είχα. Επιπροσθέτως το πλοίο στο οποίο εκτελούσα μέτρα, ακόμα βρίσκοταν σε διαδικασία φόρτωσης και ο συνάδελφος που είχα μαζί μου ήταν άπειρος. Όταν είδα να διέρχεται ένα περιπολικό του Λιμενικού, το σταμάτησα, επιβιβάστηκα και του είπα να πάμε άμεσα στο σημείο, αφήνοντας εν τέλει το καράβι ως έχει. Κατευθυνθήκαμε στο σημείο που μας ενημέρωσαν ότι υπήρχε άνθρωπος στη θάλασσα και μόλις είχε έρθει από το Έλυρος σωσίβιο με φωτάκι. Εκείνη τη στιγμή ενημερώθηκα από τον αξιωματικό φυλακής να μη βουτήξω στην θάλασσα διότι έτερος συνάδελφος είχε πάει με τους καβοδέτες στη βάρκα που διαθέτουν για την περισυλλογή»

Όμως στην κατάθεση του ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας λέει άλλα πράγματα: ”Είμαι υπάλληλος της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ – Βlue Star και την ημέρα του συμβάντος ήμουν στην φόρτωση των οχημάτων του Blue Horizon από τις 19:00. Ήταν μια χαλαρή μέρα είχε τελειώσει η φόρτωση του πλοίου και περιμέναμε να δοθεί ο απόπλους. Στις 21:10 περίπου ήμουν με την πλάτη στο πλοίο και μιλούσα με έναν οδηγό φορτηγού οχήματος. Με το που γυρνάω το βλέμμα μου προς το πλοίο αντιλαμβάνομαι την προσπάθεια του υπάρχου, να εμποδίσει την επιβίβαση κάποιου ατόμου και πλησιάζοντας προς το πλοίο, είδα το άτομο αυτό να πέφτει από τον καταπέλτη στη θάλασσα. Εκείνη τη στιγμή άμεσα τηλεφώνησα στο πρακτορείο μου και είπα ότι έπεσε άνθρωπος στη θάλασσα και να τηλεφωνήσουν αμέσως στον λιμενικό σταθμό και στο πλοίο Έλυρος. Εκείνη τη στιγμή πάγωσα και προχώρησα προς την άκρη του προβλήτα. Παρατήρησα την έντονη δίνη το νερού από τις μηχανές του πλοίου και δεν έβλεπα τον άνθρωπο. Αφού πέρασαν κάποια λεπτά που δεν μπορώ να προσδιορίσω και βλέποντας το πλοίο να έχει απομακρυνθεί από τον προβλήτα περί τα 200 μέτρα περίπου, είδα το σώμα να επιπλέει σε μπρούμυτη θέση χωρίς να κινείται καθόλου. Μετά από λίγο ήρθε περιπολικό του τμήματος.

Ερώτηση: Γνωρίζετε το άτομο που έπεσε στη θάλασσα;

Απάντηση: Ναι τον αναγνώρισα τη στιγμή του διαπληκτισμού ότι ήταν ο Αντώνης. Είναι ένα πρόσωπο γνωστό στο χώρο του λιμανιού και έκανε τακτικές επισκέψεις από την Κρήτη στην Αθήνα. Τον αναγνώρισα σε επίπεδο που τον χαιρετούσα και με χαιρετούσε όπως τον γνώριζαν και αρκετά μέλη πληρώματος της γραμμής Πειραιάς – Ηράκλειο. Είχε δυσκολία στην ομιλία, ήταν όντως υπερκινητικός και γενικά ήταν ένα πρόσωπο με ιδιαίτερη συμπεριφορά ως το σημείο της παρεξήγησης. Επισκεπτόταν τακτικά την Αθήνα και μας έλεγε οπότε ερχόταν ότι πάει σε οίκους ανοχής και μετά από περίπου τρεις μέρες κάθε φορά γυρνούσε στην Κρήτη.

Ερώτηση: Παρατηρήσατε, αν το σημείο υπήρχε παρουσία λιμενικού οργάνου;

Απάντηση: Όχι, δεν υπήρχε κάποιος λιμενικός στο σημείο.

Ερώτηση: Στο διάστημα της εργασίας στο λιμάνι αντιληφθήκατε κάποια επεισόδια μεταξύ αλλοδαπών σε κάποιο από τα κιόσκια πρακτορείων;

Απάντηση: Όχι δεν είδα τίποτα ούτε κάποιος από συναδέλφους μου ανέφερε κάτι.

Ερώτηση: Μετά από πόση ώρα ήρθε το λιμενικό στο σημείο συμβάντων;

Απάντηση: Σας είπα ότι εκείνη τη στιγμή ήμουν σε κατάσταση σύγχυσης αλλά μετά από λίγο χρόνο ήρθε το περιπολικό”.